CONT FIRME USI

Logare
Cont nou

Astazi la Usi.ro

6974 usi&accesorii

1996 firme usi

  • Piaţa producătorilor de mobilă,in cădere liberă
    Data publicarii: 2009-03-12 (0 comentarii)Trimite pe FACEBOOK

    Piaţa producătorilor de mobilă, care a depăşit bariera de două miliarde de euro anul trecut, s-a dovedit dificilă pentru principalii jucători, puţini dintre aceştia reuşind să-şi crească vânzările, din cauza reducerii consumului spre sfârşit de an şi activităţii de export. Afacerile primilor zece jucători au sărit de 500 de milioane de euro, adică de 25% din piaţă, în condiţiile în care liderul general al pieţei a rămas compania Mobexpert, controlată de omul de afaceri Dan Sucu, care, potrivit estimărilor, a avut afaceri de circa 170 de milioane de euro, nivel similar cu cel din 2007. Mobexpert nu a făcut încă publice rezultatele financiare pe anul trecut, însă Dan Sucu a precizat că şi-a ratat targetul de vânzări de 200 de milioane de euro. Pe locul doi se află, ca şi în 2007, grupul de firme Elvila, afacere controlată de Viorel Cataramă, cu vânzări de 115 milioane de euro, în creştere cu 3%, sub estimările iniţiale de 7-10%. Schimbările apar pe ultima poziţie a podiumului, pe care a urcat retailerul IKEA, cu o singură unitate de producţie.

    Italsofa, companie care în 2007 se află între primii jucători, nu a făcut încă publice rezultatele pe anul 2008. În 2007, italienii au avut afaceri de 77 de milioane de euro în România.
    Pe locul cinci se află Lemet, iar pe şase Sortilemn, firmă controlată de omul de afaceri Michael Brandhuber, care miza în 2008 pe un nivel al afacerilor similar cu cel din 2007, pe fondul colaborării cu IKEA. Peste 70% din totalul producţiei Sortilemn este contractată de furnizorul suedez IKEA, printre clienţii companiei din Gherla numărându-se şi firmele Stokke, din Norvegia, Brio şi Elfa, din Suedia. Produsele pentru IKEA fabricate de Sortilemn sunt comercializate pe pieţele din Suedia, Germania, Belgia, Franţa, Spania, Marea Britanie, Austria, Rusia, Grecia, Turcia, Cipru, Arabia Saudită, Japonia, SUA, Canada, Norvegia, Polonia. Pentru acest an, Sortilemn mizează pe o cifră de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro şi spune că planurile pentru următorii trei ani vizează vânzări anuale de aproximativ 48 de milioane de euro.

    În topul principalilor jucători se mai află şi producători precum Plimob, Silvarom şi Alprom, companii fără o reţea puternic dezvoltată de magazine.

    Alt lider în retail

    Însă cele mai importante schimbări pe piaţa de mobilă au apărut anul trecut, în retail. Omul de afaceri Puiu Popoviciu, unul dintre cei mai discreţi antreprenori locali, a devenit cel mai mare jucător din retailul de mobilă, după ce a înregistrat anul trecut afaceri de 104,7 milioane de euro cu unitatea IKEA din Băneasa, pe care o controlează.
    La nivel de retail, IKEA a depăşit astfel grupul Mobexpert, ale cărui afaceri pe acest segment sunt de sub 100 de milioane de euro. Mobexpert a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de circa 170 de milioane de euro, din care aproximativ jumătate în retail.
    Cumulând vânzările din retail cu cele din producţie, Mobexpert rămâne însă cel mai mare jucător la nivelul întregii pieţe de mobilă. Aceasta este prima schimbare de loc în retailul de mobilă, după mai mulţi ani dominaţi de Mobexpert.

    IKEA a răsturnat o ierarhie dominată până acum de jucători locali

    Compania suedeză, cu afaceri anuale de peste 20 de miliarde de euro, a intrat pe piaţa locală într-un moment în care industria traversa o perioadă de creştere puternică, susţinută de numărul mare de proiecte rezidenţiale care se finalizau, dar şi de puterea de cumpărare în urcare.
     IKEA spunea, de altfel, la momentul intrării, că a aşteptat o maturizare a pieţei, până să facă acest pas. Prezenţa companiei în România nu este însă directă, ea acceptând cererea de francizare venită din partea omului de afaceri Puiu Popoviciu. Pe lângă această cerere, compania suedeză a mai avut alte câteva sute de aplicaţii similare în decursul timpului.
    Planul iniţial de vânzări al IKEA pentru piaţa locală a fost dat peste cap încă din primele şase luni, când compania îşi realizase deja bugetul de 40 de milioane de euro aferent întregului an.
    Magazinul din Băneasa a oferit surprize şi la nivelul profitului, în condiţiile în care încă din cele nouă luni de funcţionare din 2007 a raportat un câştig net de circa 4,6 milioane de euro.
    Magazinul IKEA din Băneasa este al doilea ca mărime de pe piaţa locală, după cel operat de Kika şi deschis în decembrie anul trecut. Situaţia s-ar putea schimba însă pe viitor, când reprezentanţii IKEA au anunţat că iau în calcul extinderea unităţii existente cu circa 2.000 de metri pătraţi.

    preluare

    Observator argesean.ro